Lydnadsklass 1 debut.

Idag var det debut för både mig och Enso i tävlingssammanhang, Pirrit!
Men med en ofokuserad hund, näst intill okontaktbar till en början med så får vi väll känna oss ganska nöjda ändå! :) Men efter platsliggningen var jag nära att kasta in handduken!

Ensoo sabbade för sig själv (tack och lov för ingen annan) och ville inte lägga sig ner på platsen. Det söta ekipaget till vänster var allt för intressant och blicken vändes ditåt & mattes kommando var inte intressant. Istället när jag gav honom DK, så reste han på sig och små lufsade iväg bakåt. Tack & lov inte ända fram till någon annan, och han kom till mig utan några större krusiduller. Men känslan i magen var inte på topp, jäkla hund.. eller jäkla hanne som heller ser på vackra flickor..?

Jag åkterkommer med resultatet och hur det gick moment för moment, måste bara hämta papprena :)

Kommentarer
Postat av: Lavransruna

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2011-07-08 @ 08:38:34
URL: http://lavransruna.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0