Resultatet,debuten Lydnadsklass 1

Platsliggningen: 0p, och varför har ni svaret i föregående inlägg.. Så ja, tränaträna på bättre kontakt? för han var helt okontaktbar, attans.. Eller helt enkelt hoppas att vi får en ful vovve bredvid oss nästa gång :p

Tandvisningen: 8p, Enso reste sig upp från sittande pos. när domaren tittade i munnen. Men han skyggade inte, eller var överdrivet glad. Så bra ändå tycker jag! Bara att träna på mer stadga i sittande.

Linförighet: 5p. Enso släpade efter, trots ett DK. Han var lite seg i helomvändningen. & han satte sig sakta och en gång inte helt. Vi måste jobba framåtframåt! mer belöningar framåt & bygga upp en större förväntan. Men trots att det var ganska varmt och han var seg, så var kopplet aldrig spänt iallafall utan han lunkade på.

Inkallning: 9p. Super! Enso satt kvar med superfokus på mig, kom i jättefin fart, men han satte sig lite segt och lite snett. Här är det avslut som behöver slipas!

Ställande: 6,5p. Här var Enso uppspelt och skällde lite collievackert medan vi gick. & när vi skulle inta slutposition så satte han sig vriden med rumpan åt fel håll, så att positionen blev vriden. Vilket berodde dels på att han stod lite snett i ställandet (vilket han tyvärr ofta gör, men extra idag) + att jag ställde mig lite långt bak tror jag. Så åter igen avslut, & inget gastande..

Apportering: 0p. Efter DK tog han den i munnen, men greppade inte så jag gav tillbaka den till tävlingsledaren.

Hopp över hinder: 9p. Snygg fart & snabbt in i pos, dock sätter sig lite snett.. avslutavslut!

Helhetsintryck: 7,5p. Domaren här tyckte jag var ganska hårt överlag på helhetsintrycket för alla ekipage. Fast vårat var befogat.. Enso höll inte positionen helt mellan momenten. Dock gjorde han inget större ärevarv som jag misstänkte efter platsliggningen och trött hjärna, utan han nosade fram till domaren lite en gång och han drog till med några skall, jag fick kämpa med att få honom i utgångsposition snyggt inför momenten, men annars måste det sett ganska okej ut.


Summa sumarum. 110 poäng skrapade vi ihop och därmed ett 3:e pris! :) & vi placerade oss 10 av 11 ekipage. Skönt att inte komma sist allafall.. & den som placerade sig efter oss hade ju gjort platsliggningen iallafall. Så jag kan iof tycka att det gick helt okej eftersom vi inte fick några poäng från platsen. Hade Enso skött sig där hade det sett mkt ljusare ut. Apporten får vi ju som sagt tyvärr träla vidare med. & Enso var helt ofokuserad och inte alls intresserad av matte precis innan.

Vi är en erfarenhet rikare iallafall! :)


Efter platsliggninge, tänkte jag aldrigaldrig tävling mer! Men när vi nu har fått lite perspektiv på det hela så kanske vi biter tag i det på riktigt.. Efter lite lydnadsvila :p

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Grattis till en lyckad debut!!

2011-04-20 @ 12:01:12
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0