Collieläger

i Kosta, var vi på tors-sön förra veckan. Så nu är det verkligen på tiden att skriva några rader om det.

På torsdagen kom vi ner på kvällen vid sju tiden, då var det lite iordningställande på rummen som gällde. Sedan var det gruppindelning och vi fick presentera oss för varandra i gruppen, efter det blev det korvgrillning, sen var det bara att ladda för morgondagen!

När klockan slog åtta var hundarna rastade och klara varje morgon, vi hade käkat frulle och packat iordning så det bar iväg mot skogen för Enso & mig, Samt Ruff och Fille. Enso och jag har kört två spår varje dag i olika skogar och även ängssprå, olika utläggare samt liggtid. Vi har även kört budföring, uppletande och lydnadsmomenten som ingår i apellen. Fille & Ruff har också spårat lite, kört lite uppletande och sök, sök var största favoriten för Ruff.

Vi har lärt oss massamassa, och kommer garanterat åka på något mer läger! :)

Här kommer lite bilder från min grupp, Bildet på Ruff och Fille kommer senare, de skulle få bilder skickade till sig.


Enso & jag kör en inkallning, älskar hans fart till mig!


Enzo & Jenny myser efter ett lyckat spår! :)


Negrita sitter och väntar medans matte gömmer föremå inför ett uppletande :)


Peter spårar med Dixon, vilken spårhund det var alltså! superduktigt ekipage!


Susan och Hufsa sitter och myser och väntar på sin tur när de andra kör budföring.


Gruppfoto, fr v. Susan & Hufsa, Birgitta & Nalle, Jag & Enso, Jenny och Enzo, Peter & Dixon.


Min härliga grupp ink. instruktör Britt-Marie!


Snygg Enzo!


Min snygg Enso!


Negrita i full fart :)


Enso slappar, medans de andra ekipagen jobbar :P


Fikarast


Hufsa kampar


Enso flyger fram,


Negrita med hittad leksak


Nalle taggar inför att springa iväg och leta.


Huffsa kommer med leksak.


Enzo väntar på att få springa och köra uppletande.


Enso in action.


Min älskade skrutthund in action, :) Fart och hittad leksak - fullpott!

Kommentarer
Postat av: linnea

Åh vad roligt ni verkar haft:) Fin fina collies.

2011-07-08 @ 19:56:59
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0