Mumsfrukost!

Jag har precis avnjutit en frulle, med hallon som plockades ute i stugan igår, MUMS!
Nu planerar jag upp dagen, det är mkt som ska hinnas med innan kvällspasset.
Igår efter jobbet åkte jag till klubben med vovvarna, de fick varsitt spår och Enso fick köra framförgående.
Ensos spår fick ligga 45 min och fick en regnskur över sig under liggtiden, Sedan hade jag råkat korsa några vltspår tror jag för plötsligt fick jag se andra snitslar uphängda, och när Enso gickspåret så doppades näsan ner intensivt där jag trodde jag korsat det,men jag lät Enso upptäcka att det kanske inte riktigt var det som han skulle spåra nu, så han tog upp mitt spår igen. Enso spårade i maklig takt, men vi tog oss runt! Jag hade blandat lite föremål i spåret för att han skafå upp lite förväntningar och det alldrig bli tråkigt. Så först hade jag lagt en slutpinne, sedan en dummie, sedan en vanlig spårpinne och sist var det en burk med leverpastej & torrfoder, mums tycke han! Han tog pinnarna superfint och sprang med dom till mig!! :)

Ruffs spårande gick också bra, han börjar förstå att näsan ska ner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0