Tisdag

Ojojoj, tentan lämnades in i all hast i förmiddags när jag fick nys om att en collievalp var bortsrungen i närheten. Packade in vovvarna i bilen och gav mig iväg, tyvärr så hittade jag ingen vid platsen där den försvunnit, även om dt stod en bil där & inte heller kunde jag få kontakt med den person som jag hade nummret till. Men inte ge upp för det inte. Dock är det svårt att veta vart man ska leta, men vi rullade sakta runt på småvägar i området som jag känner till, & återvände hela tiden till platsen där den försvann, men vi åkte säkert omlott med de andra som letade för dt var tomt där när vi kom dit. Sista gången när jag kom dit, eller ja stannade en bit ifrån för att ta ut och rasta mina vovvar, Ruff vill nämligen inte kissa i skogen om det inte krisar, mkt bättre med gräsmatta. Precis som jag ska öppna till vovvarna kommer en bil från platsen som jag inte sett att den var där uppe, och glad blev jag när jag såg att dt satt en collie därbak. Men dt visade sig inte vara den valpen, men valpen hittades senare under eftermiddagen oskadd. skönt!


Här är Enso som liten plutt, men så trött som han var där, känner jag mig nu. Dt tar fasiken på knoppen när det är oväder ute, och så plussar vi på lite storhandling, långpromenad, matlagning & diskning, så är dt dags med sängen helt enkelt. Bara att det är så varmt! & jag kan inte öppna ut för fille får nysattacker av ngt på baksidan...


Kommentarer
Postat av: linnea

Åh, hörde om collien på jobbet. Vad skönt att de hittat den.

2011-06-08 @ 07:19:38
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sara

Vad snällt av dig att åka ut och leta! Himla skönt att de fick tag på sin valp till slut, usch vilken ångest.



Haha, ja man vet knappt om man ska skratta eller gråta. Texas har ju alltid gått sina egna vägar så jag vågar inte förvänta mig att det är något tillfälligt. Jag börjar så smått försöka vänja mig vid tanken på att jag aldrig kommer att kunna ha honom lös om det inte är på ställen där jag är 100 % säker på att inget dåligt händer om han sticker. Blä. Håller tummarna för att det har med åldern att göra då, för oss båda ;)

2011-06-08 @ 09:59:03
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0