Äntligen helg

Jätteskönt med helg! Vi har haft en jättemysig morgon i sängen, jag och alla grabbarna.
Nu har jag precis plockat iordning lite, Fille är ute på en cykeltur. När han kommer tillbaka är det pälsvård som gäller, genomborstning och lite plock av oönskat öronhår på Ensopenso & Ruff ska få klorna klippta också, det är otroligt vad klorna växer fort på lillfisen, och då ska vi inte tala om hur fort han växer..

Igår hade vi träningsvila, Enso och jag har ju kört hårt under veckan, i måndags körde vi positionsprecision på kvällpromenaden. i onsdags var det hundkurs och då spårade vi, och i torsdags var det träning med bruksgruppen, vi var bara 3 stycken.. Vilket på något sett resulterade i att jag och Enso fick privatträning, jag fick åter igen upp ögonen för hur viktigt det är att träna delarna i momenten i fullt ös. Men så får vi se om vi får någon fason på apporten, det vore ju roligt om han kunde springa och hämta den iallafall och ha med den ända fram.. Eller om han man sitta och hålla den lite fint, så att vi kan göra ett försök i lydnads ettan igen.

Idag får vi se vart planerna för oss, efter pälsvården. Om jag känner oss rätt så blir det alltid något, även om skolböckerna ligger fint och tittar på mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0