En Enso bortskänkes

.... iallafall tills han är lydig igen!

Jag hade precis smält eftermiddagens olydigheter då han rusade in i en trädgård under promenaden och tyckte att frun som huttrade (små skrek) i poolen behövde räddas. Det tyckte inte matte! Sedan drog han sin kos genom två till trädgårdar, sen var han billig!!

Sedan ikväll var det dags för hundkursen, spårning på schemat. Enso fick gå ett spår som instruktören lagt ut, lite drygt 300 m. legat 1 timme och en spårpinne +slutapport i spåret. Vilket var första gången med spårpinnar.. Men Enso klarade det galant. Gött, kanske inte är så dum hund ändå?.. Tills...

Vi gick kvällsprommisen när vi kom hem genom parken Fille, Enso och jag. & Han får syn på en vovve och sticker så att det bara tjuter om det, skäller och morrar.. lyssnar inte för fem öre. Ända ner bort mot hunden & matten, och när jag kommer ner, sticker han förbi dem och bort. hundjävel! Nu är han gratis.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Det känns fortfarande fantastiskt och smått otroligt :)



Åh, lider med dig! Ibland skulle jag kunna betala någon för att ta Texas. Tänk att de kan skämma ut en så grovt ibland. Tur för dem att de är så söta ändå.

2011-05-11 @ 22:05:17
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Ann-Sofie

I know that feeling...

2011-05-14 @ 00:55:41
URL: http://collieforever.blogg.se/
Postat av: linnea

Skönt att höra av det finns fler hundar som kan gå pendla mellan himmel och helvete ;P



Jag håller verkligen med, Sydney är en riktig snygging, dock har jag bara sett honom på bild men Ida har jag träffat och hon är ju även hon en riktig skönhet.



Hur fungerar din träning i värmen? Tränade med Kyr igår men det går sisådär. Ska du starta lydnads 1:an något i sommar? Och ska han ställas något?



Tack:)

2011-05-14 @ 09:53:42
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0