Hunddag, minst sagt!

Dagen började med att jag for iväg till brukshundklubben och var där straxt före nio, för att skriva på lydnadstävlingen. Det var strålande väder och massa duktiga vovvar! Och framförallt var det väldigt givande och lärorikt för mig. Jag fick massor små trix och fix tips, samt att man ser så väl vad de andra gör för missar som ger poängavdrag, och vad som inte ger så mycket poängavdrag. Nu är jag supertaggad för träning, hoppas att Enso också är det.. :d Dock blir han rätt slö av värmen... Så får bli på kvällen eller morgonen, kanske en liten sväng ikväll. Fast han är helt utslagen nu, för när jag kom hem så drog jag i väg med grabbarna för en eftermiddag fylld av ännu mera hund.

Med kosan styrd mot nykilskogarna for vi iväg. Först stannade vi hos hos ett par jag känner genom jobbet som jag vet ville träffa vår lillskrutt, de har en colliegubbe själva, så vovvarna fick busa lite med varandra :) Sedan for vi vidare mot Hanna, Christian och Elsa, som var målet med trippen. De har flyttat, eller ja.. det var ett tag sen, men vi har inte varit och hälsat på än. Vilket innebär att Enso och Elsa inte har fått busa på jättelänge, vilket de gjorde nästan varje dag förut. Det blev ett kärt återseende! :)

& ju mer vägbeskrivning till dem vi fick så blev det mer och mer välbekant! hehe. Det visade sig av de bor granne med Gunilla & Eric (m. Sockan & Pez),med ett litet stycke skog emellan bara. Världen är bra liten ibland alltså! :P

Vilket gjorde att vi efter att ha varit hos Hanna, inte kunde låta bli att sänga förbi Gunilla och säga hej. Vilket resulterade i en kopp kaffe och härlig stund i solen!

Idag har varit en perfekt dag, kantad av det bästa. Hundar och trevliga vänner! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0