Träning av hund, eller av förare?

Idag har det varit torsdagsträning uppe på klubben, Rickhard, Marléne,Åsa och jag och så kom det en ny kille som hette Dennis.

Först ut var Enso och jag, vi tränade fotgående mest, och det slutade med att det mest vart träning av matte, där jag fick massa tips och man inser hur man förändrar sitt sätt så fort man spänner sig eller ska prestera någonting. Enso var lite koko också och skulle få oss att tro att han inte kunde fot, vilket resulterade i att vi tränade massa små förflyttningar och han släpade eller var seg o sne i sättandet.

Sedan körde de andra sina vovvar, och sen körde vi en plats. Det gick hyfsat, bara att han börjat lägga på med små gnällnde när han tycker att det börjar bli tråkigt. hundrackare! Så det blir det att ta itu med nästa gång vi tränar, för man ska både ligga fint och vara tyst förstår du Enso :p

Sen tränade vi lite inividuellt också på slutet, & då gick allt klockrent! Hoppet satt som en smäck, snygg fart över och kalasbra sättande och återhopp. in i fotposition hur snyggt och snabbt som helst från alla lägen, snyggt fotgående, prima inkallning och så körde jag att Enso fick ligga plats samtidigt som Rickhard och Axa,cirkuleade runt, närmare och närmre och han låg som en kung fast snyggbruden passerade runt runt nära :)

Förresten så körde vi budföring också, där fokuserade vi på att det skulle vara skitkul hos mottagaren,eftesom Enso börjat slarva och tjuva när han ska tillbaka till mig om inte mottagaren säger åt honom att stanna.

Nu har vi massa att bygga vidare på igen. Jag tycker väldigt myket om mina givmilda träningskompisar! :)
Vi ska nog få fason på lilla släpgubben, bara att  gasa upp ännu mer. Då är jag glad för att jag gasat upp honom mycket från start, och framförallt fått honom så kampglad så att vi kan använda det som belöning! :)

Nu är det bäst jag slutför transkriberingen, vovvarna ligger vi mina fötter vaktar så att matte inte tar vägen någon annanstans än till sängen snart.. :p






Kommentarer
Postat av: Linnea

Ah, tack för svaren nu är det lite klarare. Ska titta om jag hittar något men allra roligast vore ju att se Mt:n med collies. Men man kanske kan höra av sig till sitt distrikt i collieklubben och höra om de vet.



Du funderar inte på att vara med på collie sm i örerbo?

2011-05-21 @ 09:50:02
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0