Avslutning spår och aktiveringskurs

Igår var det avslutning på Spår och Aktiveringskursen. Vi fick köra den som en appelltävling, så först var det lottning med startnummer, jag fick nr 1. Efter det begav vi oss iväg för att gå spåret, jag, Enso och "domaren". Enso jobbade på bra, men han snurrade en del och undersökte lite bråte som låg i skogen, Men trots det hittade han båda spårpinnarna + slut.

Sedan var det dags för lydnadsbiten, som började med en platsliggning, som vi dock avstod. Vi har inte riktigt fått ordning på platsen än, eller vi har inte tränat ngn lydnad över huvudtaget på nästan två månader, det var så intensiv träning innan dess och nu har vi haft så mkt annt att stå i. Så därför känndes det bäst att avstå och slippa backa tillbaka ännu mer i träningen ifall det skulle misslyckas.

Lydnaden sedan gick väll som förväntat, lite snea sättande i fotgåendet, långsamt läggande, lite snett sättande vid inkallningen och vid hopp-sitt-hopp, blev det hopp-ligg? :O - hopp, Apporteringen gick fint i den mån vi ligger till i träningen, det vill säga.. han satt kvar när jag kastade, han sprang och hämtade den direkt och kom och avlämnade den i farten framför mig, sedan fick jag kommendera in honom fot. Framförgående fanns inte med som moment. Budföringen gick hyffsat, han hade jättefin fart och sprang rakt mot mottagaren, likadant mot mig, men hos mottagaren så var han väldigt het och reste upp sig lite när han satt sig och satt med rumpan i luften och väntade på att få springa iväg. Summa sumarum, så hamnade vi på en 4:e plats av 6 st. Vilket känns helt ok, med tanke på att vi avstod platsen som har hög koeff.

Dessutom har vi i kursen bestämt att fortsätta ses på Söndagar, varannan gång i Mjölby, varannan gång i Linköping. För att fortsätta köra spår, sök och lydnad! Härligt m. träning i härligt gäng :)

 
Bild från träning, tidigare i höst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0