BRRR!

Idag är riktigt hundväder.. men hundarna måste ju aktiveras ändå!

Vid lunch gick vi och mötte Martin och Leo, sedan gick vi och släppte hundarna så att de fick springa av sig. De blev helt vilda av att se varandra och då kan jag säga att två små colliegrabbar som blir glada, blir starka!! Men när de hade fått springa av sig lite gick vi vidare till en park i närheten och körde lite uppletande. Inte det mest optimala om man ska vara petig, tre taggade hundar, spöregn och frusnen matte och husse. Men vi vallade av en ruta och lät varje hund få två skick var.

Enso fick sitta och stanna och se mig gå ut i rutan med två leksaker, det var ojämt och högt gräs i rutan så grejerna gömdes ganska bra. Dock var det en ruta som vi hittade flera högar hundskit i, och jag vet att många hundar går det, men vafan lite störningar! haha. Enso hämtade första saken utan större problem, förutom att han snubblade och ramlade, hehe. Han spran ut direkt på andra saken men den ville han inte ta i munnen och komma med.... Sen fick han ett skick då jag gått ut och gömt en påsklämma i rutan, och den hittade han och kom med! ;d
Ruff fick ett skick på en leksak och ett på påsklämman, han hittade båda! och kom med. Dock när han skulle ta påsklämman kom Enso farande och skulle hjälpa till haha, så han fick ta in den från rutan. Enso låg en bit bort lös på kommando, men frestningen blev tillslut för stor..

Alla vovvar behöver fortfarande bitvis lite puschning för att komma in med grejerna, inte så att de inte hittar och tar dem, för det är de jätteduktiga på, men just att "orka" bära den hela vägen ut ur rutan. Ruff har så bråttom så att han tappar saken i farten och upptäcker inte att han kommer ut utan den..

Men för lite aktivering, duger detta uppletande bra! Annars föredrar jag mer organiserat, men det krävs ju att man till en början med, inte har tre taggade hundar bredvid rutan ;p



Men nu har jag fått i mig en kopp kaffe, och vovvarna ligger ute i hallen och torkar :)


Kommentarer
Postat av: Martin

Det var riktigt kul idag även fasten det var "hundväder". Leo han är helt slut nu, Vilket betyder en nöjd leo! Och tack för idag! :)

2011-10-18 @ 15:57:00
URL: http://leomartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0