MT

Enso genomgick Mentaltestet förra lördagen. Det var jätteroligt att göra och jag är stolt över min grabb! Han kampade så proffsigt som en Collieboll bara kan! Han genomförde banan som förväntat ungefär, och han fick tillräckligt med poäng för ett godkänt MT, 312 p. Men han klarade inte skottestet, Vilket innebär att MT inte kan bli godkänt. Synd!

På Ensos MH, (mentalbeskrivningen) som gjordes för ett år sedan, där hade han ingen skottberördhet överhuvudtaget (1:a på skottet). Men under förra nyår blev han skrämd, vilket är jättesynd och som uppenbarligen har satt sina spår.


Men jag tänker inte låta Enso gå genom livet och vara rädd för skott, för det är ingenting som fanns där från början hos honom. Så vi ska jobba för att få honom att känna sig trygg med detta igen. Sen kan man ju svära lite över dem som skjuter av raketer precis bakom en och mot en när man går med hund.. Men det är en annan femma!

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tycker verkligen du ska vara stolt över Enzo, han är så himla fin. Nyårssmällandet är ett skit, jag bävar redan lite för det. Funderar på att prova DAP på Täppas i nyår.

Kram från Anki, Täppas och Kasper

2011-10-15 @ 19:15:19
Postat av: Susan

Kanonfina poäng som sagt och Enso verkar vara en trygg och stabil kille i grunden så det kommer ni alldeles säkert kunna träna bort!

2011-10-16 @ 13:46:40
URL: http://hufsas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0