Vikt

För en vecka sedan vägde jag mina små colliegrabbar, och små är verkligen rätta ordet..
De är lagom i hullet, definitivt inte smala, och inte tjocka.
Enso vägde 22,5 kilo, vilket han har gjort stadigt i ett år ungefär.
Ruff vägde 17 kilo, och han är 8 månader nu.
För skojsskull kollade jag upp om jag hade ngn anteckning om hur mkt Enso vägde i typ samma ålder.. 
Och i februari 2010, När Enso var 7 månader lite drygt, så vägde han 21 kilo.. och var ca: 55 cm i mankhöjd. Hmmpf.

Ändå är Ruff kraftigare stomme än Enso nu tycker jag! Ska mäta mankhöjd på honom med :p
Mina små colliebollar!

Kommentarer
Postat av: linda & dogsen

sweeties!!



tyra 26

azi 25



iallafall den senaste gången jag vägde. ska väga sen snart igen :)

2011-10-17 @ 17:52:09
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Elon och Linus matte

De är så härligt söta dina killar, måste erkänna, att jag nog tycker Ruff är sötare...får man säga det ?

Bra killar båda två, lycka till på kurs och träning : )

2011-10-17 @ 22:38:08
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Intressant att jämföra.. Mätte Texas nyligen, vägde 28 kg och är ca 57 cm i manken.......... Han är en stadig pjäs och har riktigt kraftig benstomme... Schack väger mellan 26-27 kg och är 60 cm i manken och Kisen har legat på kring 23-24 kg och är 57 cm i manken. Hur höga är dina pojkar?

2011-10-24 @ 14:31:23
URL: http://collieforever.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0