Bryta ihop och komma igen

I lördags efter en impuls start i lkl 1 så tänkte jag ge upp och strunta i allt.. 94 katastrof poäng. Men jag säger som en annan startande sa om sina poäng, det kändes bättre än vad det såg ut på pappret. Men trots det var det jäkligt dålgit.. Enso gick upp från platsen precis när vi skulle återgår.. Han såsade till läggande och ställande, kissade vid sidan av plan.. I sådana stunder tar det emot att säga att det inte är hundens fel om det inte går bra..
Men det är väll bara att rannsaka och inse att det är så mkt som spelar in. & Det är inte lätt att komma ihåg att ha roligt mitt bland alla nerver och andras dömande blickar. Speciellt inte när man är nybörjare!
 

Men efter att jag fått deppa till lite under helgen så var det bara att ladda om och ta nya tag i måndags. För hur det än går, så har jag två jäkligt bra och trevliga hundar som jag inte vill vara utan en dag. & Vi är faktiskt duktiga!

På lördag är det appellspår som står på schemat, och det ska faktiskt bli roligt!
Jag kommer avstå platsen för att slippa vara nervös över den. Det är mkt poäng som försvinner (50p) men, det är inte värt att vara nervös över det, efter att han reste sig sist. Så skit samma! Det blir en tävling iallafall och tävlingserfarenhet behöver vi. Det finns flera moment som inte sitter helt, men vi ska göra vårt bästa iallafall. & som en medtävlare på lördag sade till mig igår, vi är iallafall bra mkt bättre än dem som aldrig startar en tävling.. Av så många Collies som föds varje år, är det inte många som genomför en appelltävling...

Kommentarer
Postat av: linnea

Tycker det är jätte jobbigt att vara ovan med tävlandet och att man påverkar hunden så fruktansvärt. Men som sagt, det är bara att bege sig ut igen så lär man sig av sina misstag. Och du har så rätt, vi har fantastiska hundar som KAN!

2011-09-25 @ 10:00:36
URL: http://linneakarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0